3 vies per accedir al programari docent des de casa

A continuació us mostrem 3 opcions complementàries que teniu disponibles tot el col·lectiu d’estudiants i professorat de la ESEIAAT per accedir al software docent des de casa.

OPCIÓ 1 . Descarrega i instal·la el software al teu pc personal

Aquesta és l'opció que aconsellem com a prioritària ja que us garanteix l’accés al software sense cap tipus de restricció o espera, en qualsevol moment i a qualsevol lloc.

La UPC disposa d’una sèrie d’acords de distribució de programari per a l'estudiantat i professorat (llistat actualitzat). A continuació us presentem un llistat d'aquests:

·Autocad i altres productes d'autodesk

·Matlab i altres mòduls de Mathworks

·Minitab

·Microsoft Azure Dev Tools

·Labview

·Multisim i altres productes de National Instruments

·SolidWorks (manual)

·Maple

Al portal de distribució de software també podeu trobar informació sobre software disponible. Cal remarcar que en la situació actual, alguns proveïdors de software estan facilitant llicències al marge de les institucionals. Si detecteu alguna llicència que potser d’interès us demanem que ens la traslladeu per tal de que la podem difondre.

OPCIÓ 2 . Connecta't a una aplicació virtualitzada amb el servei de VirtualWork

Pots trobar un catàleg d'aplicacions al portal d’aplicacions virtualitzades VirtualWork. L'accés és via navegador i l'execució del programari es du a terme al servidor.

Consulta els requisits i com accedir-hi.

* Cal tenir en compte que el nombre de llicències és limitat.

OPCIÓ 3 . [NOVA] Connecta't a un ordinador de l’aula informàtica de l'ESEIAAT

Aquesta nova opció consisteix en connectar-te a un ordinador lliure de l'aula informàtica i executar allà qualsevol programa instal·lat. Es té accés a tot el programari docent de les aules informàtiques.

Actualment està disponible amb una limitació (per ara) de 50 equips.

Aquest videotutorial et mostra com fer-ho.

Passos i consells per a accedir-hi :

1. Disposar d’un pc o portàtil amb SO actualitzat i permisos d’administrador.
  2. Connecta’t a UPCLink (la VPN de la UPC)
  3. Instal·lar el software de connexió remota a escriptori NXNomachine (el primer cop).
  4. Fer click a l’enllaç Accés remot a ordinadors d’aules de l’apartat AULES INFORMÀTIQUES de la intranet de la ESEIAAT.
  5. Seleccionar “descarregar arxiu” de qualsevol dels PC de la llista i obrir-lo amb l’aplicació NoMachine fent doble click.
  6. Una vegada iniciada la connexió, el NoMachine ens demana el nostre usuari i contrasenya de la UPC (màxim 20 caràcters), el posem i seleccionem “OK” a les següents pantalles del NoMachine.
  7. Finalment ens apareixerà la pantalla de validació de Windows on introduïm la nostra credencial UPC de nou (nom d'usuari màxim 20 caràcters) i ja haurem accedit al pc.
  8. Si premem cntrl + alt + 0 (zero) ens apareixen les opcions de configuració, es recomana accedir a la de “pantalla” i seleccionar “ajustar al tamaño de la ventana
  9. També es pot accedir a la configuració de “pantalla” , “cambiar parámetros” i seleccionar una qualitat més alta en cas necessari.
  10. Al finalitzar la sessió cal anar a “inicio” , seleccionar l’icone UPC i prémer a “cerrar sesión” i ja podrem tancar la finestra del NoMachine.
  11. El temps màxim que es pot tenir una sessió oberta sense us, és de 20 minuts, als 20 minuts d’inactivitat es tancarà la sessió automàticament.
  12. Cada vegada que es vulgui accedir a un pc de l’aula, serà necessari accedir a la llista de PC’s de la intranet de la ESEIAAT i descarregar el fitxer de connexió de nou, en cas contrari pot fallar la connexió.

Afegeix un nou comentari