El MOOC sobre el llenguatge de l’enginyeria: premi UPC a la Qualitat en la Docència

A l’edició d’enguany del Premi UPC de Qualitat en la docència, el jurat ha guardonat la implantació de dos projectes docents innovadors en la modalitat d’iniciativa docent. Una és el MOOC (per Massive Online Open Courses) ‘El lenguaje de la ingeniería’, elaborat per professorat de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) i de l’Escola de Camins de Barcelona (ETSECCPB).

Concretament, les professores i professors impulsors són María Dolores Álvarez, M. Rosa Estela, Ester Guaus, Carme Hervada, Jorge Macanás, Albert Masip, Margarita Morillo, Fatiha Nejjari, Patricia Pardo, Jordi Poblet, M. Àngels Puigví, M. Núria Salan i Susanna Valls.

Des dels Serveis TIC hem donat suport a la creació de continguts audiovisuals que són un dels elements distintius d’un curs MOOC. Mitjançant el Servei MediaTIC (servei per a la creació de càpsules docents en format vídeo de curta durada) de Terrassa i Camins, s'han dut a terme les gravacions i la postproducció dels materials docents que acompanyen als conceptes que s’expliquen en els diferents mòduls, així com del vídeo de presentació i benvinguda del curs.

Aquest és un curs online de marcat caràcter transversal, pensat per facilitar als estudiants que inicien o es troben en els primers cursos de titulacions cientificotècniques, l’aprenentatge de les assignatures que formen les matèries bàsiques i comunes de les diferents titulacions universitàries en Enginyeria.

[nota de premsa UPC]

[entrades relacionades]